Vežbanje kao preventiva

Vežbanje je odličan izbor kao preventiva raznih oboljenja, uz to je i efikasan način da se popravi celokupno zdravstveno stanje svakoga od nas.
Fizičkom aktivnošću smanjuje se stres, utiče na bolje opšte stanje organizma, oslobađa se negativne energije, samim tim i negativnih misli. Uz redovnu fizičku aktivnost postaje se srećniji, gipkiji, smanjuje se šansu za razvitak kardiovaskularnih smetnji, pospešuje stanje kod dijabetesa (i insulinske rezistencije), popravlja kvalitet sna, kapacitet pluća i dr.

Fizička aktivnost ubrzava strujanje krvi i shodno tome više kiseonika dopire do mozga. Prilikom vežbanja krv i kiseonik brže dopiru do mozga, a na taj način se stimuliše stvaranje hormona koji pospešuju rast moždanih ćelija.

Koje je doba dana najbolje za trening?

Odgovor na ovo pitanje zavisi od drugog pitanja: Koji je vaš cilj vežbanja?

Ukoliko vam je cilj da smršate, popravite raspoloženje, koncentraciju, podignete nivo energije i pripremite se za radni dan, preporuka stručnjaka je da trenirate rano ujutru pre doručka.
U jutarnjim časovima metabolizam je najbrži i na taj način potrošnja ugljenih hidrata je ubrzana i nakon njihovog trošenja telo prelazi na sagorevanje masnih naslaga.

Nedostatak vežbanja ujutru je taj što su tad mišići hladni, telo je nezagrejano i elastičnost je manja za nekih 20%.
U tim situacijama veliki akcenat treba da bude na zagrevanju, kako bi se smanjila mogućnost od povređivanja.

Međutim nismo svi jednako motivisani da vežbanjem započnemo dan. I to je u redu. Svako treba da nađe satnicu i tempo koji njemu odgovara. Trening se može odraditi i u poslepodnevnim časovima jer i to ima svoje prednosti.

Neke od prednosti vežbanja u poslepodnevnim časovima su te što je telo već zagrejano, brže su reakcije, zglobovi i mišići su fleksibilniji, pa je na taj načina mogućnost od povreda manja.

Tokom noći i rano ujutru telesna temperatura nam je niža, a tokom dana dostiže svoju normalu i u tim trenucima su nam otkucaji srca niži. A kad su otkucaji srca niži lakše nam je da treniramo.

Ko ne stigne tokom dana da odradi trening ne treba da očajava, jer za večernji trening kažu da je najbolji za izgradnju mišića, jer je tada snabdevenost kiseonikom velika, za eliminaciju stresa nakon napornog dana, jer su i određeni hormoni koji su potrebni za jačanje tela tad u najvećoj koncentraciji.

Najbitnije od svega je pronaći vremena za trening i uživati u njemu.
Jer iako postoje prednosti i nedostaci svake satnice, zapravo ne postoji vreme u koje ne valja vežbati, loš trening je samo onaj koji se preskoči.
Shodno tome treba pronaći odgovarajući ritam, pružiti telu vremena da postigne kondiciju i ne padati u depresiju ako se rezultati ne primete onom brzinom kojom želite – jer rezultati neće doći preko noći. Važno je samo biti uporan i istrajati u svojoj nameri!

Prolećna hrana

Proleće je doba godine koje bi trebalo iskoristiti za čišćenje organizma nakon zimskog perioda. A kako to najbolje uraditi? Prolećnom hranom koju karakteriše veliki izbor svežeg voća i povrća.

Prelazak sa zimskog na letnji režim ishrane pojedinim ljudima teško pada.
Zato treba iskoristiti sezonski izbor namirnica i polako menjati “tešku” hranu za “laganije” obroke.

Sveže voće i povrće raznih boja je pravi izbor za unošenje vitamina, minerala, vlakna, antioksidanasa u organizam.
Fitohemikalije iz biljaka apsorbuju sunčevu svetlost i na taj način im pružaju raznolike boje i prijatne ukuse.
A poznato je da biljni pigmenti imaju pozitivno dejstvo na naš organizam.

Nije slučajno što je prolećna hrana sastavljena najvećim delom iz vode.
Ona će nam pomoći i olakšati da očistimo organizam iznutra.

Treba uvesti sezonsko voće i povrće

Izbor je zaista veliki i treba ga prilagoditi svom ukusu. Prvenstveno bi trebalo da biramo povrće koje je puno vlakana.
Na raspolaganju su nam veliki čistači organizma kao što su: mlade tikvice, rotkvice, brokoli, spanać, šargarepa, zelena salata, pasulj, krompir, batat, karfiol, kukuruz, bamija, crni luk, cvekla…
Tako da je izbor zaista širokog spektra i prilagodljiv je i ljudima koji su bazirani samo na veliki unos proteina.

Što se tiče voća koje je bogato vlaknima to su: jabuke, kruške, banane, maline, jagode, kupine, avokado, pomorandže…
Dosta vlakana ima i u jezgrastom voću: badem, kikiriki, lešnici, orasi.

Još dve jako bitne stvari koje treba uključiti u ishranu su žitarice i začinsko bilje.

Žitarice

Žitarice su osnovne prehrambene namirnice zbog svojih nutritivnih vrednosti.
U prerađenim zrnima postoje minimalne količine vitamina, minerala i drugih sastojaka, zato fokus treba biti na integralnim žitaricama.
Mekinje su zaštitni spoljni omotač žitarica, i zapravo najveća koncentracija hranljivih vrednosti se upravo nalazi u njima.
Preradom žitarica gube se nutritivne vrednosti.
Opne od pšenice, prosa, pirinča, ovsa, kukuruza, ječma pravi su izvor biljnih vlakana, esencijalnih masnih kiselina, proteina, vitamina i minerala i njihovim unosom obezbeđujemo energiju za naš organizam.
Konzumacijom žitarica od celog zrna možemo poboljšati peristaltiku creva, ojačati imuni sistem, poboljšati stanje sa kardiovaskularnim sistemom, dijabetesom, anemijom, migrenama i dr.
Takođe su odličan izbor kod osoba koje žele da smanje telesnu težinu jer stvaraju osećaj sitosti i imaju povoljan glikemijski indeks.

Začini

Pored toga što divno miriše i daje lepu notu jelima, začinsko bilje puno je lekovitih svojstava.
Za koji god začin da se odlučite, da li je to nana, bosiljak, peršun, mirođija, ruzmarin, majčina dušica, vlašac, žalfija, origano i dr. nećete pogrešiti.
Sveže začinsko bilje možete dodavati u salate, smutije, kuvana jela, u kaše od žitarica i na taj način pomoći u zaštiti ćelija od oštećenja.
Začinsko bilje možete uzgajati i kod kuće u saksiji.
Odbijaće pojedine insekte, osvežavaće prostor, a biće vam uvek na dohvat ruke kao dodatak jelima ili dodatak za pića.
Možete ga koristiti i u dekorativne svrhe.

Savet+

Ako imate kriznih momenata i osećaj da ste izvesno vreme nakon obroka opet gladni, posegnite prvo za čašom vode, možda ste samo žedni. Jer razlika između gladi i žeđi može biti vrlo suptilna i da odaje pogrešan signal.
Svakako ovaj trik je odličan način da se ne prejedate bez razloga.

Ono što vam takođe može pomoći kod pokretanja peristaltike creva i ubrzanja detoksikacije organizma su naši mehanički masažni tretmani.
Na vama je samo da se odlučite da li želite da radite masažni tretman leđa u kombinaciji sa seratonik prostirkom, anticelulit tretman ili tretman leđa i anticelulit tretman.
Ukoliko ne možete sami da odlučite/Radi donošenja najbolje odluke koji je pravi izbor masažnog tretmana pozovite nas na 069 5152 533.

Prolećna hrana

Muči vas prolećni umor?

Proleće je najlepše doba godine, sve se polako budi i cveta.
Ali mnogi od nas nisu u stanju da se tako lako prilagode brzoj promeni koje prolećno buđenje nosi sa sobom.

Čarobno je posmatrati buđenje prirode, ali nekad njeno buđenje nije dovoljno da se i mi sami probudimo iz zimskog sna.

Tokom zime naše telo je u drugačijem stanju nego tokom letnjih meseci.
U zimskom periodu malo više napunimo naš organizam toksinima. A toksini nam remete mnogo toga u organizmu.

Opušteniji smo, više fokusirani na kuću i “tešku” i masnu hranu.
Manje nam se i vode traži u zimskom periodu, jer smo skloniji mirnijem načinu života, sa smanjenom fizičkom aktivnošću. Samim tim i pražnjenje creva je otežanije, što dodatno usporava ceo organizam.

Zbog čega dolazi do prolećnog umora?

Više faktora utiče na aktivaciju prolećnog umora, neki od njih su sezonska alergija, loš kvalitet sna, nedovoljno sunčeve svetlosti tokom zime i dr.

Kroz razna istraživanja naučnici su došli do zaključka da je glavni okidač prolećnog umora zapravo nedostatak minerala i vitamina u ishrani.

Novo godišnje doba – novi jelovnik

Tako da sa promenom godišnjeg doba treba menjati i jelovnik. Trebalo bi uvesti sezonsko voće i povrće.
Izbor je zaista veliki i zato ga možete prilagoditi svom ukusu. Prvenstveno bi trebalo da biramo povrće koje je puno vlakana.

Na raspolaganju su nam veliki čistači organizma u vidu povrća. Izbor prirodnih “čistača” organizma je širokog spektra i pogodan je i za ljude koji baziraju svoju ishranu na velikom unosu proteina.

Kako izaći iz “zimskog sna”?

Da li i vi tokom ovog perioda osećate malaksalost, nemate energije, potišteni ste, bezvoljnost je sve izražajnija?
Ne brinite, mi vam možemo pomoći da izađete iz zimskog sna.

Mehanički masažni tretmani će vam pomoći da revitalizujete organizam, malo uzburkate krv i pokrenute cirkulaciju i limfotok. Naši tretmani su odlični za regeneraciju organizma.

Tokom tretmana se radi odlična detoksikacija i pokreće se cirkulacija.
Samo jedanim tretmanom koji traje 36 minuta pokrenućete cirkulaciju, detoksiraćete se, jednim tretmanom zamenićete 2h laganih vežbi istezanja. I ne samo to, pričinićete razne blagodeti svom telu.

Sve što je potrebno je da nas kontaktirate na 069 5152 533 i da zajedničkim snagama pronađemo odgovarajući tempo masažnih tretmana za vas!

Muči vas prolećni umor?
Muči vas prolećni umor?